Oldalak

2015. augusztus 16., vasárnap

Árnyék póni

Van egy kiadványsorozat, amely az erőszakmentes lókiképzést hirdeti, Pat Parelli, a módszer megalkotója, ha jól emlékszem. Egyik este nézni kezdtünk egy részt, s a lovacskák tökéletes engedelmességgel követték gazdájuk minden egyes mozdulatát, anélkül, hogy hozzájuk ért volna. Szabadon mozogtak a gazda mellett.
Másnap, dolgom akadt a kertben, s vittem magammal a babámat is, de előtte megkínáltam egy kicsit kemény, de már ehető nektarinnal. Ő időnként harapott belőle, de nagyobb részt inkább csak őrizgette az egyik kezében. Cherry pónink szintén kint volt, s általában békésen legelész akkor is, ha mi is hátul vagyunk, de most nem. Azon kaptam magam, hogy ránk van tapadva, s mint egy árnyék, követi minden mozdulatunkat. Ha jobbra fordultam, ő is jobbra fordult, ha balra, akkor ő is balra. Mindezt teljes testközelből.
No, mondom, máris működik a technika, elég csak megnéznem egy dvd-t, s átsugárzom tudat alatt a lóra. Nagyon jó csapatot alkotunk. 

Időnként azért bepróbálkozott, mert a csodálatos kantár nélküli engedelmességet a babám barackja váltotta ki belőle, amit csalafintán próbált megkaparintani tőle. De szemfüles voltam, s be kellett érnie szénával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése