Oldalak

2013. február 20., szerda

Miért is?


 Olvasgattam ezeket a nagyon vicces kategóriájú blogokat, akik általában tuti nyerők is a mindenféle blog versenyen. Laza, szabadszájú, akár odamondogatós stílusban. S ilyenkor mindig elkap a vágy, hogy nekem is kéne ilyet írni, had szóljon, jöjjön, áradjon a szabadszellem az én számból is. De aztán rájövök, hogy alapvetően nem vagyok ilyen. Jókat röhögök mások hülyeségein, meghallgatom a panaszkodókat, mondok okosakat, de jól el vagyok magamban is, s bár meg van a magamhoz való eszem, mégis tudom, hogy mikor kell inkább hallgatni, arrébb menni, mint szembeszállni. Persze volt olyan is, hogy jól megmondtam, s visszavágtam, de mostanában inkább arra törekszem, hogy higgadt, nagy szóval tudatos maradjak, éles helyzetekben.
S mivel ezek a szituk valahogy az utamba akadnak, megtanulok inkább élni a helyzettel, s kihozni belőle a lehető legviccesebbet. Persze utólag, s magamnak, hogy ne görcsöljek már rá újra és újra, s járjon az agyam folyton azon, hogy mit kellett volna másképp. Inkább lejátszom akkor viccesen, s jót nevetek, saját magamon is.
Ilyen volt pl legutóbb a balra kanyarodás vasúti átjáró után. Csomó kocsi utánam, én meg kanyarodnék balra, épp csak átértem, s mögöttem dudálnak, a szembe jövő meg még integet is az ujjával, hogy ő aztán nem enged át. Ilyet, mondom, mit integet, inkább tegyenek ki táblát, még nekik áll feljebb, mikor nekem juszt is arra van dolgom. De nem, meg kell várnom, míg elhalad a sor, mögöttem a másik sor, s bekanyarodom. Még beszélgettünk is Mónival, h francnak dudálnak ezek, meg mé nem tesznek ki táblát. Aztán jön egy arc, miután leparkoltunk a közelben, s megkérdezi, h tudjuk mé dudált? Mert ott van egy tábla, s nem lehet balra kanyarodni. Igen? Mondom csodálkozó fejjel. S aztán gondolkodom, de tényleg minek kell elrejteni? Nem vagyok szőke, de a lehető legszarabb helyre állított táblát, még egyszer sem vettem észre, pedig sokat járok arra. Na mindegy, ez van, nem szégyellem. Máskor megyek földúton, nehogy kivesssen az autós társadalom.  Vagy juszt nem. Me dudálni azt tudnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése